Zaradi pljučnega raka vsako leto zboli več žensk, v 15 letih število primerov skoraj podvojeno

Društvo onkoloških bolnikov Slovenije je ob predstavitvi kampanje »Kjer je dim, je tudi pljučni rak« opozorilo na hitro naraščanje števila obolelih žensk in potrebo po zgodnjem odkrivanju bolezni. Pljučni rak ostaja vodilni vzrok smrti zaradi raka v Sloveniji, ženske pa so vse pogosteje med novo obolelimi.

Zaradi pljučnega raka vsako leto zboli več žensk, v 15 letih število primerov skoraj podvojeno

Po podatkih Registra raka Republike Slovenije za pljučnim rakom vsako leto zboli več kot 1600 ljudi, od tega več kot 600 žensk. Dr. Barbara Mihevc Ponikvar je poudarila, da se je v zadnjih 15 letih pojavnost pri ženskah skoraj podvojila, letno pa še naprej narašča za več kot pet odstotkov. Glavni razlog ostaja kajenje, ki je povezano s približno 85 odstotki vseh primerov, naraščanje med ženskami pa odraža nekdanje kadilske navade, ki so med ženskami naraščale še v devetdesetih letih.

Čeprav zdravljenje napreduje, je petletno preživetje še vedno nizko – pri moških 22, pri ženskah 30 odstotkov, povprečno pa okoli 25 odstotkov. Če je bolezen odkrita zgodaj, se možnosti izboljšajo na več kot 60 odstotkov, a takih primerov je le ena petina. Dr. Martina Vrankar je izpostavila pomen tarčne terapije in imunoterapije, ki pri nekaterih bolnikih prinašata dolgoročne učinke, ženske pa praviloma dosegajo boljše izide tudi zaradi večje skrbi za zdravje.

Ganljivo osebno zgodbo je predstavila Nevenka Čehovin iz Kopra, ki se po moževi smrti zaradi iste bolezni bori s pljučnim rakom že več let. Zahvaljujoč imunoterapiji in zdravilu sotorasib danes živi kakovostno življenje. Njen nastop je osvetlil pomen psihološke moči, ki je pogosto spregledana.

Na pomanjkanje dostopa do psihološke podpore je opozorila Nataša Elvira Jelenc, ki je predstavila ugotovitve evropske raziskave LUCE. Številni bolniki v Sloveniji poročajo, da do tovrstne podpore sploh ne pridejo. Potrebne so sistemske spremembe, ki bodo zagotavljale celostno oskrbo, vključno s čustveno in socialno pomočjo.

Oglaševalska kampanja, ki jo je pripravil AV Studio, je usmerjena predvsem v ženske in želi razbiti predstavo, da je kajenje povezano z zapeljivostjo. V ospredje postavlja zdravje, samozavest in pogum kot resnične vrednote.

Ana Žličar iz društva DOBSLO je ob zaključku pozvala k preventivi: »Pljučni rak lahko pogosto preprečimo. Slogan kampanje je opozorilo in hkrati spodbuda – za pravočasno ukrepanje zase in za bližnje.«

est (135)

Priljubljeno

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.